Θετική Ψυχολογία, θετικά συναισθήματα

«Οι σκέψεις σου ορίζουν το πεπρωμένο σου, φρόντισε λοιπόν να είναι θετικές»

Οι επιστήμονες λένε ότι όλες οι αρρώστιες έχουν νοητική ρίζα και ότι όλα ξεκινάνε από πάνω προς τα κάτω, μαθαίνουμε από κάθε τι, να ενεργοποιούμε τη βούλησή μας και να βρίσκουμε έξυπνες λύσεις στα προβλήματά μας. Η σκέψη επηρεάζεται από τον τρόπο εκπαίδευσης, από τους φόβους και τις προσδοκίες μας, από όλα όσα συνειδητά ή ασυνείδητα έχουμε αποδεχθεί ως πραγματικά και καθορίζουν τα όρια του κόσμου μας.

Καμιά “θετική” σκέψη δεν μπορεί να είναι δημιουργική και άρα και θεραπευτική αν δεν μπορεί να ξεπεράσει τον φόβο των ορίων της.
Η θετική σκέψη είναι η ελεύθερη σκέψη. Ελεύθερη από προκαταλήψεις, γνώμες, φόβους, στατικά πρότυπα συμπεριφοράς. Κανένας άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος αν δεν είναι κύριος του εαυτού του.

Είναι πολύ σημαντικό να αναλάβουμε την ευθύνη και να μπούμε σε δράση, γιατί αξίζει πραγματικά τον κόπο. Πρέπει να έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας «ό,τι μπορείς να κάνεις αύριο, κάνε το σήμερα, ό,τι μπορείς να κάνεις σήμερα κάνε το τώρα».

Η θετική σκέψη ανιχνεύει τον τρόπο για την λύση και μέσα από την έμπρακτη άσκηση της βούλησης δίνει στον άνθρωπο την δυνατότητα να βρίσκει και να ενεργοποιεί τις εν δυνάμει ικανότητές του προς όφελος της ίδιας της ζωής και της εξέλιξης. Η ταχύτητα της σκέψης – μεγαλύτερη από αυτή του φωτός- μπορεί να μεταφέρει όσα εμείς ακόμη δεν συνειδητοποιούμε και να επηρεάσει την συλλογική μας πραγματικότητα.

Η θετική σκέψη διαμορφώνει τον εγκέφαλο αλλά δεν προέρχεται από αυτόν. Είναι ένα άνοιγμα καρδιάς, αποδοχής και αγάπης για όλα όσα υπάρχουν “καλά” και “κακά” γιατί πίσω από αυτά αναγνωρίζει την δυνατότητα της υπέρβασης και της επιλογής, το γκρέμισμα των ορίων και την συνειδητή συμμετοχή στο αληθινά θετικό.
Η θετική σκέψη είναι να επιλέγουμε να βλέπουμε τα πράγματα θετικά, να επιλέγουμε να είμαστε ευτυχισμένοι. Είναι πολύ σημαντικό να παρατηρούμε κάθε στιγμή τις σκέψεις μας και να προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τις αρνητικές με θετικές.

Η δυστυxία, γράφει ο Leshan, σxεδόν πάντα δείxνει ότι υπάρxει ένας δρόμος που δεν ακολουθήθηκε. Eνα ταλέντο που δεν καλλιεργήθηκε, ένας εαυτός που δεν αναγνωρίστηκε. Μια κατάσταση που χρειάζεται αλλαγή. Για πολλούς ανθρώπους οι περιορισμοί, η απώλεια, η αρρώστια ή ο πόνος αποδείχθηκε ο μεγαλύτερός τους διδάσκαλος. Το αίσθημα της xαράς και της πληρότητας δεν έρxεται κυνηγώντας την ευτυxία μέσα σε προκαθορισμένες πεποιθήσεις και όρια, αλλά έρxεται όταν έxεις μάθει να βρίσκεις νόημα στην ζωή. Ιδιαίτερα σήμερα χρειάζεται να αναπτύξουμε την θετική σκέψη για να μπορέσουμε πιο ομαλά να προσαρμοστούμε στις σημερινές συνθήκες ή ακόμα και να επωφεληθούμε.

«Η ανθρώπινη σκέψη συνδέεται με τον ζωτικό ηλεκτρισμό της ζωής. Όταν οι σκέψεις είναι θετικές, έλκουν προς το μέρος τους ζωτικές δυνάμεις, αλλά όταν οι σκέψεις είναι αρνητικές, αυτές οι ζωτικές δυνάμεις διασκορπίζονται, απομακρύνονται από τον άνθρωπο, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται μια ασθένεια» αναφέρει ο Πέταρ Ντένωφ.

Βήματα θετικής σκέψης

1. Προσπάθεια: Σ’ αυτή τη ζωή ο καθένας παίρνει ό,τι του αξίζει, μόνο οι πραγματικά όμως επιτυχημένοι άνθρωποι το παραδέχονται. Καθένας μας πρέπει να δουλέψει για να δρέψει την προσωπική ευτυχία και επιτυχία του.
2. Διδαχή: Η ζωή είναι μια μεγάλη δασκάλα, που μας βοηθά να θέσουμε σε λειτουργία τις καλύτερες δυνατότητες μας και όχι ένας εχθρός. Ας μάθουμε λοιπόν από τις δυσκολίες και ας τις χρησιμοποιήσουμε στην διαμόρφωση και την εξέλιξή μας.
3. Αυτό-ενεργοποίηση: Γενικά η στάση μας απέναντι στα προβλήματα είναι να αναζητάμε εύκολες και γρήγορες λύσεις, απευθυνόμενοι στους άλλους, κάτι που συχνά καταλήγει σε αδιέξοδο. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το πρόβλημα είναι δικό μας, να κατανοήσουμε δηλαδή ότι σε εμάς απευθύνεται και έτσι εμείς είμαστε οι μόνοι που πρέπει να βρούμε τη λύση του και να δράσουμε.
4. Λογική: Οι λύσεις, για να έχουν συνέπεια και λογική, πρέπει να έρθουν από πάνω. Είναι ανάγκη να ανυψωθούμε πάνω από το πρόβλημα, για να βρούμε την σωστή απάντηση.